Anak-anakku

Loading...

Thursday, June 23, 2011

Ayam adobo ala Nasya ( Masakan Filipina)

BAHAN-BAHAN :

  • 4 ketul daging ayam
  • 3 ulas bawang putih + 1/2 sdb lada hitam (tumbuk)
  • 2 sdb cuka
  • 2 sdb kicap cair
  • 1 gelas air
  • sedikit minyak masak
CARA-CARA :

  • Semua bahan diperap bersama ayam kecuali air dan minyak. Perap semalaman.
  • Masukkan semua bahan ke dalam periuk dan renihkan di atas api yang sederhana hingga kuah pekat. Angkat dan hidangkan.


3 comments:

  1. Nasya...tiap kali bukak blog Nasya ni kan, mesti Naz terliur sbb benda pertama Naz nampak ialah gambar dapur tu..huhuhuuuu...Mencengkam jiwaku... Bila nak dapat dapur cam tu ni????
    Masakan Filipina... emmm..bahan2 pun senang jer eh.. Rajin la Nasya ni...

    ReplyDelete
  2. alaaa naz nie..malu la kite sbb dapur kita kecik je n berkecah lakk...kita suka dapur awak walaupun xder gambau tapi dari masakan tu kita dah boleh bayangkan kesedapan air tangan Naz ha..ha..ha..

    ReplyDelete
  3. Wow it looks too yummy.
    mobile-phone.pk

    ReplyDelete