Anak-anakku

Loading...

Tuesday, June 21, 2011

Ayam panggang malas


menu ni saja2 je tayang. Malas nak masak berat2 kat hero2 nih makanya ayam tu nasya perap je ngan serbuk paprika, thyme, sedikit madu, lada hitam dan garam. Curah jer brown sauce kat atas dah setel. Asal perut xbergendang sudah..

Masak lomak cili api ayam kampung

BAHAN-BAHAN :

  • 1 ekor ayam kampung (dipotong kecil)
  • 2 cm kunyit hidup + segenggam cili api (ditumbuk)
  • 3 batang serai (diketuk)
  • santan pekat dari 2 biji kelapa
  • 1 helai daun kunyit (dihiris)
  • 10 biji belimbing buluh
  • garam dan sedikit serbuk perasa
CARA-CARA :

  • Campurkan ayam bersama  serai dan bahan tumbuk dan jerang diatas api sederhana hingga air ayam kering. Kemudian masukkan santan. Kacau selalu agar santan tidak pecah minyak.
  • Setelah mendidih masukkan bahan lain diikuti perasa. Bolehlah diangkat dan dihidangkan.

Koleksi kesayangan ku..

Kaki bolaaaaa..

Khairul Fahmi masa nak p Doha naik  flt Qatar Airways...lucky la ayah dia keje dapat gak jumpa  ngan player  kegemaran ramai nih..





laki ku yang kaki bola...muka pun dah bulat cam bola ahaks..ahaks... 



glamer sungguh apek nih..

Kerabu jantung pisang simple

BAHAN-BAHAN :

  • 1 biji jantung pisang (direbus bersama sedikit garam dan cuka, ditoskan dan dihiris halus)
  • 3 ulas bawang merah (dihiris)
  • 2 cm belacan + 2 biji cili merah + 10 tangkai cili api + 1/2 paket santan m&s (dikisar)
  • jus dari 2 biji limau nipis
  • garam dan gula secukup rasa
CARA-CARA :

  • Semua bahan diadun bersama.Sedia dihidangkan.