Anak-anakku

Loading...

Sunday, October 13, 2013

Damai laundry.....hadiah dari yang tersayang







 Makcik sedang bekerja keras menenyeh pakaian orang walaupun pakaian makcik sendiri xbergosok....
 pakaian kita kalau ada kedut sikit dimaafkan tapi pakaian orang xboleh. Customer bayar koo. Rm 1 utk sehelai kemeja @ seluar. Kalau jubah lak Rm 2.
 pembantu yang perlu dibantu....makcik gak yang sakit jiwa sebenarnya...
 baju yang di dry cleaning
 kena keringkan betul2. Xboleh masuk dryer.
 nampak saujana mata memandangkan......tapi sekarang dah sempit sebab dah tambah mesin.
terima kasih buat suamiku kerana menghadiahkan laundry ini.....akan ku usahakan sehingga kurus cekeding....phewiiiitt..




Udang celup tepung


 Apa masalahnya dengan udang celup tepung.....xde masalah apenya...cuma sedap. Cepat habis. Sebab tu mesti ada bintang undangan yang lain. Kalau x makcik makan kulit udang je laa...




Asam pedas ikan kerisi

 Asam pedas ikan kerisi...dah lama jadi zat pun. Saja nak menunjuk-nunjuk. (sifat dari azali) korang xterliur ke makan ngan nasik panas berkepul asap. Ada lak ulam cicah sambal belacan... ikan gelama jeruk masin....makan lak kat tepi pantai...bawah pohon nyior yang melambai-lambai.....uihhh sedapnyerrrr.
Apapun.....kalau guna ikan kembung lagi sedapp...

Karipap gergasi....bukan makcik buat...



 Haaaaa...karipap gergasi...amek kau. Bukan makcik yang buat pun...beli.
Ok laa..sejibik tu bole makan satu famili. (famili makcik laa) 
kekadang dapat makan tamak-tamak seronok gak hu...hu...


mi basah lagi




 Mi goreng basah...malas nak tulis resepi. Dah selalu sangat buat. Mesti korang pun dah muak kan. Layan gambar je laa kasi perut lapar.
 sedapnya makan ngan cili potong...nyumm...nyummm


pavlova



 pavlova...orang buat makcik pun nak buat gakk. Tapi rasanya xkena ngan tekak makcik yang pelik ni. Jilat krim sikit je. Yang lain tu anak2 yang habiskan.....
 macam makan marshmallow je....