Anak-anakku

Loading...

Saturday, July 23, 2011

Laksa jerr...

 Semalam masak laksa jerr...hero kecik jenis yang xmoo makan nasik, kalu nasik arab makan laa...last2 masak laksa la sbb kalu laksa pandai lak dia makan..banyak lak tuu...nak masak nasik arab..belajar belum khatam..tok guru pengsann!!!

Hantu duriannnnn

Sampai sepet-sepet mata si DIDI ni makan doyan...nak makan buah hebat-hebat pisang kek belakang umah tu xmau lak
 Nasib baik kau dah murah sekarang...kalau x ...xlalu nak makan yang kampung yo..berat kulit dari isi
 Pulut doyan ni Ayah yang oder..ibu makan gak tapi xmau sangat..dah abih musim baru meroyan nak makan pulut doyan
Hero-hero untuk iklan doyan yang tengah meroyan makan doyan..

IBLIS MENGGODA NABI AYUB AS

Para malaikat memuji akan sikap dan keperibadian Nabi Ayub as yang suka beribadah dan mengingat ALLAH swt. Hidupnya penuh dengan rasa kesyukuran yang mendalam atas nikmat yang dibahagikan oleh ALLAH swt kepadanya. Iblis mendengar pujian para Malaikat tersebut yang membuat hatinya menjadi panas kerana ia telah bersumpah dengan ALLAH untuk menggoda setiap anak cucu Adam. Oleh sebab itu ia tidak rela melihat manusia yang berada dipermukaan bumi ini beriman, beribadah dan beramal soleh.
     Kemudian iblis menjumpai Ayub untuk melihat sendiri tentang apa yang diperkatakan oleh malaikat itu. Ternyatanya memang benar bahawa Nabi Ayub as memang patut menerima pujian tersebut. Nabi Ayub hidup dalam keadaan yang serba mewah dengan harta kekayaan yang banyak, hidup rukun dengan anak dan isterinya. Namun begitu Nabi Ayub tidak terlena dengan kekayaan dan anak isterinya itu, siang malam bibirnya tidak terlepas dari mengingat ALLAH swt bersujud dan bersyukur kepadaNya, serta memiliki rasa kasih sayang yang tinggi terhadap  sesama makhluk.