Anak-anakku

Loading...

Tuesday, October 11, 2011

Menu tergendala......

Yang ni asam pedas ikan siakap..permintaan dari ayah (suami). Ikan ni beli kat zemart masa sale ari tu, kalu xsilap Nasya la 9.90 je sekilo. Puas hati betul la makan sbb ikan ni baru sampai manis betul.ummmphh..asyiknya..
ayam goreng pun ada untuk budak2. Nasya perap ngan serbuk kari sat..
kangkung ikan masin..kangkung pun murah 0.40 sen je seikat.
ada ulam terung, petai rebus dan juga kerdas. Ayah xberapa gemar la yang bau wangi2 nie. Sbb tu Nasya rebus dulu petai tu sekejap. Terung tu pulak hasil dok bercucuk tanam tepi umah. Merasa la gak jiran-jiran...
tak lupa juga menu istimewa ini...maggi asam laksa tapi Nasya campur ngan kuah asam pedas...uuiihhh nikmat sungguh...

Menu tergendala......

Hari tu buat kari ikan bawal...tapi Nasya lebih suka ikan senangin..rasanya macam ada kureng sikit..
ada sayur campur yang dah packing beli kat Mydin. Balik kira goreng je..
goreng ikan masin bulu ayam sikit..pastu Nasya buat sambal petai cili api. Goreng kering2 saja je la..
yang ni pulak sambal buah bacang. Itu hari pegi pasar malam jumpa dengan si bacang ni. Beli la 2 bijik..buat syarat sbb lama xjumpa.

Di kala malas

Assalamualaikum semua. Pekabor ? Nasya mintak maaf banyak-banyak sebab dah lama xupdate dapur ni. Bukan malas tapi pc hantar kedai sebab virus...makanya bila dah lama sikit tu xbergoblog nak bukak tu ada malas laaa..tambahan pula kat sini petang2 hujan. Takut gak kena panah petir..naya..jerr..apa2pun kita layan gambar2 ekk...
Yang ni untuk bfast budak2..ok la tu asal kenyang kan..
ada roti, telur mata kerbau, sosej sira sikit n kacang panggang...tapi Nabil xmakan pun kacang panggang tu, xsuka katanya.
yang ni pulak bahagian ibu dia plak mencekik..masak megi kari letak cili api banyak2 sampai telinga berasap pastu perah limau kasturi..ah..nyamannya..tapi nasya letak gak cili sos sikit..tekak nak berapi jerrrr...ha..ha..ha..