Anak-anakku

Loading...

Saturday, October 19, 2013

Kue tiaw basah

 Sukenye ngan benda basah-basah nie. Bukan apa ...senang nak telan xyah kunyah-kunyah. Licin je masuk tekak he...he...
 sedap kalu taruk tomato banyak2. Masyam2 gitu hu...hu....jemput semua.


Steak.....


  Menu cuci mata....lama dah jadi zat. Kalau masak steak jangan lupa letak meat tenderizer biar lembut. xpun perap ngan nenas kejap. Kalau x mau terlekat gigi palsu kat daging tu.
















Siakap masak cendawan

 Siakap masak cendawan...masak cam biasa cuma tambah cendawan. Korang rasa bole agak x??? alaa tumis bawang putih, bawang merah, halia sikit...cili....tambah la sos tiram. Ikan tu lak goreng garing2. Pandai2 korang la ekk. Makcik dah ingat2 lupe.


Sunday, October 13, 2013

Damai laundry.....hadiah dari yang tersayang







 Makcik sedang bekerja keras menenyeh pakaian orang walaupun pakaian makcik sendiri xbergosok....
 pakaian kita kalau ada kedut sikit dimaafkan tapi pakaian orang xboleh. Customer bayar koo. Rm 1 utk sehelai kemeja @ seluar. Kalau jubah lak Rm 2.
 pembantu yang perlu dibantu....makcik gak yang sakit jiwa sebenarnya...
 baju yang di dry cleaning
 kena keringkan betul2. Xboleh masuk dryer.
 nampak saujana mata memandangkan......tapi sekarang dah sempit sebab dah tambah mesin.
terima kasih buat suamiku kerana menghadiahkan laundry ini.....akan ku usahakan sehingga kurus cekeding....phewiiiitt..




Udang celup tepung


 Apa masalahnya dengan udang celup tepung.....xde masalah apenya...cuma sedap. Cepat habis. Sebab tu mesti ada bintang undangan yang lain. Kalau x makcik makan kulit udang je laa...




Asam pedas ikan kerisi

 Asam pedas ikan kerisi...dah lama jadi zat pun. Saja nak menunjuk-nunjuk. (sifat dari azali) korang xterliur ke makan ngan nasik panas berkepul asap. Ada lak ulam cicah sambal belacan... ikan gelama jeruk masin....makan lak kat tepi pantai...bawah pohon nyior yang melambai-lambai.....uihhh sedapnyerrrr.
Apapun.....kalau guna ikan kembung lagi sedapp...

Karipap gergasi....bukan makcik buat...



 Haaaaa...karipap gergasi...amek kau. Bukan makcik yang buat pun...beli.
Ok laa..sejibik tu bole makan satu famili. (famili makcik laa) 
kekadang dapat makan tamak-tamak seronok gak hu...hu...


mi basah lagi




 Mi goreng basah...malas nak tulis resepi. Dah selalu sangat buat. Mesti korang pun dah muak kan. Layan gambar je laa kasi perut lapar.
 sedapnya makan ngan cili potong...nyumm...nyummm


pavlova



 pavlova...orang buat makcik pun nak buat gakk. Tapi rasanya xkena ngan tekak makcik yang pelik ni. Jilat krim sikit je. Yang lain tu anak2 yang habiskan.....
 macam makan marshmallow je....


Wednesday, October 9, 2013

Dry cleaning

 Ini antara barang yg makcik buat dry cleaning. Kalau handbag gini harga dry cleaning rm12.
 Baju kurung biasa2 rm12. Kalau sarat ngan manik2 baru tambah rm3-rm8.Tengok banyak mana maniknya. Coat lak rm10.
 En teddy ni lak rm30. Kedai biasa depa caj rm40. Tapi makcik buat sendiri bole kasi murah sikit.
 Carpet tengok brp kaki. Carpet ni byk keje sikit nak kena buat....beratttt

Bersama customer ke 100

Tuesday, October 8, 2013

Damai Laundry. .....akhirnya.....


 Assalam kengkawan semua....maafkan makcik kerana lama menyepikan diri. Bukan apa, sibuk yg amat menggonyoh kain baju orang....Ini lah rupanya kedai dobi makcik. Nanti makcik free kita main masak2 balik ekk...byk menu2 tertunggak ni. Xlarat nak hapdet. Miss uolls much...mmuahh