Anak-anakku

Loading...

Thursday, October 13, 2011

MALAIKAT RIDHWAN HAIRAN SEORANG MUKMIN YANG ENGGAN MASUK SYURGA

Dalam sebuah hadith menerangkan bahawa pada hari kiamat nanti ALLAH SWT akan memerintahkan akan memerintahkan kepada dua orang mukmin yang hadir dihadapanNya. Seorang adalah yang taat kepada perintah ALLAH SWT manakala yang seorang lagi ialah yang derhaka kepada ALLAH SWT. Kedua-dua mereka mati dalam keadaan beriman.
     ALLAH SWT menyuruh malaikat Ridhwan membawa orang yang taat kepada ALLAH SWT ke syurga dan memuliakannya dengan berfirman :" Aku merelakan dia."
     Kemudian ALLAH SWT memerintahkan malaikat Zabaniah membawa yang seorang lagi ke neraka dan ALLAH SWT memerintahkan supaya orang itu diseksa dengan seksaan yang pedih. Firman ALLAH SWT yang bermaksud :" Sesungguhnya orang ini ialah peminum arak."
     Orang yang taat kepada perintah ALLAH itu sangat gembira kerana dia telah dapat masuk ke syurga dengan rahmat ALLAH. Apabila orang itu hendak menjejakkan kakinya ke pintu syurga maka dia mendengar suara sahabatnya yang telah diputuskan ke neraka berkata :" Wahai sahabatku, wahai temanku, kasihanilah aku dan berikanlah pertolongan kepadaku."
     Apabila orang itu mendengar rayuan sahabatnya itu maka dia tidak mahu masuk ke dalam syurga, malaikat Ridhwan berkata kepadanya :" Masuklah kamu ke dalam syurga dengan rahmat ALLAH SWT ."

Mi sup ekor

Mi sup ni pun Nasya buat semalam. Cik abang mintak nak makan bihun sup utara tapi daging dok kat bawah sekali. Nak kena memunggah la pulak...nasib baik ekor ada kat atas. Buat sup ekor je la lagi senang lepas tu selam je mi tu gedebuk..dah bole makan. Sup ni Nasya campur bunjut ngan rempah sup adabi. Bagi pekat. Halia kena letak lebih, agak2 laaaa 1/2 ketul ke...lada hitam Nasya letak 1 sdb. Nak sedap lagi letak pati ikan bilis sikit. Pak aji xyah letak dah. Masa rebus ekor tu jangan lupa ya letak sudu sekali baru la ekor tu cepat lembut xde la sampai berjanggut Nasya nak nunggu..xkuasa makcik. Apa2pun sebelum makan tu perah limau kasturi dan letak sambal kicap banyak2 mesti berasap. Cuba jangan xcuba yaaa.

Bubur kacang durian

Kelmarin Nasya masak bubur...bukan nak makan sangat pun tapi doyan yang kat dalam freezer tu dah memanggil-manggil...sayu je bunyinya. Kesian pulak..kan..kan...akhirnya sbb xmau la doyan tu kecik ati maka jadilah bubur ni. Durian ni Nasya beli dah lama masa doyan tgh bermusim hari tu. Nasya dapat D24 sekilo 6 hinggit je. Dengan perasaan yang tamak dan haloba Nasya beli la 90 hinggit. Ada lagi 3 tupperware kat dlm freezer. Emmmmm kat dapur ada lagi bubur ni. Akan ku jadikan kau eskrem plak lepas ni..anda setuju...???
Kerana koo si doyan..dah 2 hari aku xmakan ubat tau...kih..kih.kih..

Rich chocolate brownies


SOURCE : THE TASTE OF HOME BAKING BOOK
RECIPE : KAREN TRAPP, NORTH WEYMOUTH, MASSACHUSETTS
Prep :15 min   Bake : 25 min + cooling   Yield : 12 servings
This rich cocoa based brownies is fabulous. They'll go quickly as you serve them.

1 cup sugar
2 eggs
1/2 tsp vanilla extract
1/2 cup butter, melted
1/2 cup all purpose flour
1/3 cup baking cocoa
1/4 tsp baking powder
1/4 tsp salt
Frosting :
3 tbsp baking cocoa
3 tbsp butter, melted
1 tsp instant coffee granules
11/2 cups confectioners sugar
2 to 3 tbsp warm water

  1. In a large mixing bowl, beat the sugar, eggs and vanilla. Add butter, mix well. Combine the flour, cocoa, baking powder and salt, add to batter and mix well.
  2. Pour into a greased 8-in square baking pan. Bake at 350'f for 25 -30 minutes or until a toothpick inserted near the center comes out clean. Cool on a wire rack.
  3. For frosting, combine the cocoa, butter and coffee. Gradually stir in confectioners sugar and enough water to achieve a spreading consistency. Frost brownies.
( Nasya x letak pun frosting..makan cam tu je.)