Anak-anakku

Loading...

Friday, October 21, 2011

JIBRIL MENUTUP MULUT FIRAUN DENGAN TANAH

Firaun berserta tenteranya mendapat kehancuran pada hari Rabu. Ketika Nabi Musa as berserta pengikutnya bangsa Bani Israil yang berjumlah 70 000 orang pergi menuju ke tepi sungai Nil, mereka dikejar oleh Firaun dan tenteranya yang berjumlah 2 000 000 orang. Ketika mereka merasa tidak dapat melarikan diri maka berkatalah pengikut Nabi Musa :"Sesungguhnya kita benar-benar akan bertempur dengan Firaun."

Breakfast pagi nie..

Spaghetti ni menu yang wajib ada kat umah nie. Budak2 suka mak budak pun terlebih sukee. Kali ni tomato yan sebiji2 dlm tin tu xde stok jadi Nasya ganti ngan tomato soup. Puri tomato duchef tu tetap pujaan hatiku..campur je la...daging lak Nasya lebih suka guna daging burger Ramly sbb dah ada perisa....resepi mcm biasa...
Ini roti sosej celup dalam tepung rangup..sedap makan panas2 cicah sos cili..

Menu semalam....

Pagi semalam breakfast goreng kuetiaw jerr...Nasya beli kuetiaw kering pastu celur air panas sat. Pastu goreng ler apo laie...
Haaa yang ni plak daging goreng kunyit. Taruk la sos tiram sikit, kicap cair sikit, garam n perasa sikit. Jangan lupa bawang ngan cili, masuk sekali..
Malas nak masuk lauk lain...senang citer jerang je semua sekali dalam periuk. Ni la dia kupang masak lomak cili api ngan buncis. Resepi...alaaaa sama je..kupang + buncis + serai + cili + santan pekat...jerang atas dapur, letak asam sekeping letak le garam. Dah siap. Magic kannn..
Udang ni lak kirim kat kawan suruh dia beli kat airport Kota Kinabalu. 80 hinggit sekilo you...emmm setaon sekali bole la makan..
Tangan siapakah yang comey ituwww???
Panggang biasa je letak marinade ngan keju. Panggang 2 ekor je sorang satu ngan Nabil. Nasib baik ayah xterliur..katanya xmenepati citarasa dia. Dia nak makan kari...ok lah kalu cam tu sedap je ibu mencekik sorang2..bukan sonang nak dapek nie..