Anak-anakku

Loading...

Wednesday, August 17, 2011

Makan-makan nasi arab di Nasi Arab Damsyik, taman bougainvilla, Seremban

 Sebenarnya bulan ni aje dah 3 kali Nasya gi makan nasi arab kat sini. Nasinya sangat sedap dan wangi, cukup perisa..ayamnya pulak besar dan cantik. Sambal tomato pun sedap sangat. Mintak maaf sebab gambar xsempat amik banyak sebabnya tempat kitaorang dah ada orang amik...kita dah buat reservation pun orang amik jugak tu yang xde gambar air semua tu..nasi pun xcukup kena oder lain. Emmmm....sekarang ni, ni la tempat baru kalu Nasya nak makan nasi arab..kat Nilai rasa dia dah terpesong sikit..kat Saba ayam dia kering..Kalau kawan2 nak datang bukak posa seeloknya tepon dulu sbbnya takut xde kerusi.
Kedai ni beroperasi di rumah 2 tingkat. Kalau dari seremban tu, p Ampangan lepas tu p depan lagi sampai jumpa kompleks sukan ...jalan lagi sampai jumpa traffic light dan caltex (kalu xsilap) di sebelah kanan. Amik kanan terus lagi, jumpa pusat dakwah jemaah islamiah. Kat depan sikit je ....( no.tepon 014-2657313)

                                    Cantik x nasi dan ayam dia...tu belum makan lagi tu...condiment pun xsempat amik
                                     gambar..dah nak bukak posa

Ayam panggang bbq

BAHAN-BAHAN :

  • 6 ketul ayam (sapu sedikit garam & goreng setengah masak)
  • 1 sdb madu
  • 1 sdb sos tomato
  • 1 sdb serbuk cili (kurangkan, ikut citarasa)
  • 1 sdk daun thyme
  • sedikit garam
  • sedikit air
  • garam secukupnya
CARA-CARA :

  • Semua bahan dicampurkan sekali di dalam periuk, masak di atas api yang perlahan hingga kuah pekat.
  • Sedia dihdangkan.