Anak-anakku

Loading...

Tuesday, February 14, 2012

Hati ayam masak madu

BAHAN-BAHAN :

  • 9 ketul hati ayam (disapu garam kunyit & digoreng)
  • 2 sdb bawang merah kisar
  • 1 sdb bawang putih kisar
  • 1 sdb halia kisar
  • 1 sdb cili kisar
  • 1 sdb madu
  • 5 batang kacang panjang (dipotong serong)
  • 1 tangkai cili merah (dihiris)
  • garam secukup rasa
  • sedikit minyak untuk menumis
CARA-CARA :

  • Panaskan sedikit minyak di dalam kuali, tumis bahan kisar hingga wangi dan garing.
  • Masukkan hati ayam, kacang panjang, cili hiris dan juga madu. Kacau sebati.
  • Tambahkan garam secukup rasa. Sedia dihidangkan bersama nasi panas.


4 comments:

  1. ermm...sedapnya..!!!..blh tukar link gan saya...saya tgh cari member ni...saya masih baru dlm blog ni..klu sudi blh jadi kawan blog saya..

    ReplyDelete
  2. eh boleh wanie...apa salahnya..nanti saya jenguk dapur wanie ekk..

    ReplyDelete
  3. wsalam ziarah dan kenal... sedapnya hati ayam tu..

    ReplyDelete
  4. salam kenal norlie...makasih sudi singgah dapur Nasya
    nanti Nasya jenguk dapur Norlie ya..

    ReplyDelete