Anak-anakku

Loading...

Tuesday, September 27, 2011

Kulat sisir goreng

 Kulat sisir goreng versi NaSya yang xberapa rajin
   Inilah rupa kulat sisir yang selalunya tumbuh kat dahan-dahan kayu reput kat kampung2. Sekarang ni 1 tin susu tu harganya rm3 itu pun nasya beli masa balik kb hari tu..                          
Bahan-bahannya :

  • 1 tin susu kulat sisir (direndam bersama air bercampur sedikit garam untuk membuang kotoran, basuh dan toskan)
  • 2 ulas bawang merah (dihiris)
  • 1 biji telur
  • sedikit garam dan serbuk kunyit
  • minyak untuk menumis
Cara-cara :

  • Panaskan minyak, tumis bawang hiris hingga wangi masukkan kulat sisir, garam dan serbuk kunyit kacau rata. Setelah itu bolehlah pecahkan telur dan biar hingga telur mengental baru dikacau.
  • Angkat dan hidangkan bersama nasi panas-panas.

2 comments:

  1. as-salam nasya
    benda apa tu nasya..aneh nye benda tu..tak pernah tgk pun..sedap ke kulat sisir tu..

    ReplyDelete
  2. ni untungnya Ady jadi orang kampung..dapat makan makanan yang eksotik..ha..ha..ha...
    rasa-rasa nasya kat singapore dah xde benda ni sbb dia hidup pun atas pokok2 yang tumbang @ kat ladang2 getah.
    Rasa dia macam kita makan daging...sedap......

    ReplyDelete