Anak-anakku

Loading...

Tuesday, September 20, 2011

Ubi k*ling rebus

Emmmmm.....saja ja sebenarnya masukkan gambar nie. Hari tu balik kelantan dapat la beli ubi ni kat Pasar Siti Khadijah. Mahal gak sekarang ni...yang mentah Rm4 sekilo. Kalau yang dah rebus tu kalau beli seriyal dapat ciput jer. Kat KL ni nasya xpernah jumpa lagi la ubi ni. Kalau kat utara orang panggil ubi kemili..Ubi ni sedap kalau direbus pas tu makan time hujan ngan air kopi pekat..nostalgia sungguh..ada gak orang wat gulai.
Kalau ada yang xpernah mencuba tu silalah cuba ...pasti teringat-ingat....

2 comments:

  1. as-salam nasya
    benda apa tu nasya... ubi!!! tak pernah nampak ubu macam tu..sedap ke ubi tu...

    ReplyDelete
  2. sedap Ady...rasenye kalu kat Singapore mmg xjumpa la ubi ni.Ubi ni makanan orang susah zaman jepun dulu-dulu...camneyer nak describe rasa dia..hanya yang pernah mkn je tauuu...dtg malaysia nasya belanja..ha..ha..

    ReplyDelete