Anak-anakku

Loading...

Thursday, October 27, 2011

Hasil bercucuk tanam

Mangga cikonan hasil tanam kat depan umah. Seronok gak sekali petik sampai 20, 30 biji. Merasa laa jiran setaman. Mangga ni xboleh bior masak kat pokok, nanti kempunan. Bila dah agak tua tu kena petik cepat-cepat.
Yang ni nak bagi kat kawan. Orang2 kat umah nie bila dah bercucuk tanam xde la makan sangat. Tapi kalu yang beli tu hairannya selera plak. Kat umah ni kalau kupas tu 2 bijik pun xabih. Pelik bin ajaib betul laa.
Yang ni pulak simpan dulu...tengah pikior sapa yang belum dapat.
Ini terung ulam tanam kat tepi parit besar nun. Sedapnya terung ni bila buat ulam. Manis dan rangup macam makan epal je. (pss bole caya ke)
Bendi ni banyak yang dah tua sebab ayah sibuk xsempat gi tengok. Nasya jangan harap la nak gi sana sebab banyak C....ng. Geli. Tanah subur la katakan.
Daun kesum ni pun sama dah merimbun satu parit. Geram nengoknya.
Limau kasturi ni tanam kat belakang homestay. Sesapa yang dok homestay tu kalau nak masak petik laa. Jangan segan-segan. Halal.

No comments:

Post a Comment